PuffPower! :D

Powerpuffpinglorna, Yes!
Men känner du igen dessa? :D

Powerpuffpinglorna serien skapades av Craig McCracken och handlar om de tre flickorna Blomman, Bubblan och Buttran som ska rädda deras stad från elaka typer med hjälp av deras superkrafter.

Rollfigurer

Blomman
har rött hår och röd rosett, rosa ögon och rosa kläder. Hon är ledaren.
Bubblan har blont hår med tofsar, blå ögon och blå kläder hon älskar att blåsa såpbubblor och att rita.
Buttran har svart hår som är rätt så kort, gröna ögon och gröna kläder. Hon är trions pojkflicka och har ett starkt humör som hon har förmågan att låta gå ut över andra.

Powerpuff tjejerna har ingen familj direkt, utan de skapades när Proffesor Utonium blandade socker, peppar, salt och allting i världen som är snällt, men sedan råkade hälla i Kemekalien X av misstag. Då skapades Blomman, Bubblan och Buttran.

Några av flickornas fiender är Mojo-Jojo, Snorsluskarna, Amöbagänget, Prinsessan och "Han".
Fienden som kallas "Han" har inget namn och kallas ofta bara för just "Han". Han är en demon som ofta ser väldigt glad ut men är väldigt ond.

Nu till den andra bilden som ni säkert undrar över... Jo, det är en bild på Demashita! Powerpuffgirls Z, som är baserad på Powerpuffpinglorna. Fast den skiljer sig lite ifrån Powerpuffpinglorna med karaktärer och handling. I Demashita! Powerpuff girls Z är också tjejerna 13 år.

All fakta från Wikipedia :) Jag skulle ju kunna göra ett helt skolarbete med det här XD



Vem i powerpuffpinglorna tycker du att jag är mest lik? :D

ashamed smileys    free image hosting    free image hosting
© Copyright på allt i min blogg, så fråga alltid innan du tar något! kontakta mig: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Anonym

Buttran helt klart. Men du är antingen glad eller arg inte butter så namnet är helt missvisande men hårfärgen stämmer ju:-)

2009-05-12 @ 21:40:09
Postat av: Molly

När jag var liten ville jag alltid vara buttran! Du är lik bubblan! Och buttran! Fast du är inte så arg av dig...Och inte så pojkig...Hehe, men håret passar!

2009-05-14 @ 20:54:47
URL: http://oddstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0