inkyblinky, that's it.

Konnichiwa! Watashi wa BLiNKY to môshimasu.

Här bjuder jag på dålig japanska, men det jag vill att det ska stå är "Goddag, jag heter BLiNKY".
Jo, jag och Molly ska starta en blogg ihop snart, och just nu ser den jättedampig ut XD
Men men, det ska nog ordna sig någon vacker dag (d.v.s. snart!). Vi kallar oss iNKY och BLiNKY där
och jag är BLiNKY. Vet ni inte om varför så kan jag avslöja att det är två av namnen på de fyra spökena i pacman, iNKY: turkos och BLiNKY: röd.
Vi valde färgerna först innan vi såg deras personligheter, så det blev lite konstigt, för de matchar inte så där fasansfullt mycket med våra egna personligheter.

American pacman:
iNKY, personlighet "bashful", som står för blyg.
BLiNKY, personlighet "shadow", som står för följeslagare eller skugga.

Original pacman:
iNKY (blir "青助"), personlighet "fickle" (egentligen "気まぐれ"), som står för lättsinnig eller ostadig.
BLiNKY (blir "赤ベイ"), personlighet "chaser" (egentligen "追いかけ") som står för förföljare eller jägare.

Jag vet inte riktigt om jag är en "förföljare" och om Molly är "blyg".

Vår nya "pacman" blog ska vara på http://inkyblinky.blogg.se :)
Jag säger till när vi kommit igång på riktigt!
© Copyright på allt i min blogg, så fråga alltid innan du tar något! kontakta mig: [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0